středa 18. července 2012

Windows Phone vs Android

Věčně komentované a diskutované téma. Někteří jsou zastánci jedné konkrétní platformy a nedají a nedají si říct, ať se snažíte jak chcete. Já takovýto přístup nemám a rád jsem vyzkoušel odlišnou platformu než je Windows Phone (dále jen WP). S mou Nokií Lumií jsem již skoro půlroku a během té doby se sešlo pár chybiček, na kterých by měl zapracovat Microsoft, či Nokia. Tomuto se však nechci věnovat.
Nedávno jsem si půjčil nový, zatím nepoužívaný, telefon od otce. Ten ještě nenabyl té odvahy, aby přehodil SIM kartu. Tak jsem si řekl, že si vezmu Sony Ericsson s Androidem na pár dní jako primární phone a porovnám jaké má přednosti či nedostatky.
První poznatek: zvykl bych si. Podle mě je to hodně o zvyku. Za dobu používání jsem zjistil pouze základní práci s telefonem a jeho fičurami. Takže stále by bylo co objevovat. Ale určitě bych si na Android zvykl, stejně jako si pomalu zvykám na WP.

  • komplexnost - tohle je asi zcela zásadní rozdíl mezi těmito systémy. Od WP se nedá čekat kdejaká složitost či nabubřelost, na rozdíl od Androidu. Android je hodně nabubřelý a nafouknutý systém. Neříkám, že je to nevýhoda. Stejně jako u WP by se to dalo zařadit jak mezi výhody, tak i nevýhody. Záleží na vašich potřebách a představách co od telefonu očekávat.
  • uzavřenost - oproti Androidu je WP hodně uzavřený systém, dalo by se říct že "neproniknutelný". Jakožto uživatel totiž nemáte absolutně žádný přehled o tom kde je co uloženo a jaká je v tom adresářová struktura. Jakožto uživatel WP jen víte, že to tam někde je. A tohle mi celkem vadí, jelikož jsem vyrůstal na Windows XP a asi jak většina uživatelů ví, tam co jste si nenašli a nenastavili, to jste neměli. Měli jste absolutní přehled kde co je a vše jste měli pod kontrolou. Tyto (zlaté) časy jsou ty tam a dnes je vše tak zjednodušeno, že se nemusíte skoro o nic starat. Proto jsem uvítal že po připojení telefonu k PC jsem viděl klasické složky na paměťové kartě a mohl si je projet. Toto však mělo v zápětí nevýhodu - kam sakra nacpat hudbu? :-D Po 3 pokusech jsem se trefil do správného adresáře.
  • styl domácí stránky - opět hodně odlišné u obou platforem. U Androidu jsem uvítal možnost vytvořit si 5 vlastních ploch, kde jsem si mohl nacpat co jsem chtěl, widgety, ikonky, kontakty. Toto v jisté míře lze i u WP, ale zcela ne tak "robustně". U WP si ikonku akorát připnete na úvodní stránku a můžete maximálně změnit její umístění, to je vše.
  • psaní - kdyby se zkombinovaly obě klávesnice, myslím že by to bylo perfektní. U WP je klávesnice jednoduchá a zřetelná, u Androidu mi přijde trošku chaotická a spousta tlačítek je tam zbytečných (např. ikonka pro nastavení - nastavíte jednou a šmitec snad ne?). Ale co mě hodně vadí při psaní na WP, je styl přesouvání kurzoru. Musíte podržet prst na textu až se vám objeví kurzor a ten přesně přesunout kam chcete. U And. je pěkné posouvátko, které je mnohem přesnější a pohodlnější. Navíc And. umí T9 v češtině, což zatím WP postrádá (ale snad časem přibude :-))
To je asi tak vše významné co mě v tuto chvíli napadá. Neříkám, že některá platforma je lepší než ta druhá, to rozhodně ne, jenom si myslím že je dobré vědět jejich přednosti a vyzkoušet si je.

Na závěr: strašně se mi líbil 3D efekt u aplikace Timescape (nebo Timeline, či jak se to jmenovalo) který zobrazoval nejnovější novinky (Tweety) na takovém pomyslném kole. Sice to nebylo moc praktické, ale bylo to pěkné :-D

Žádné komentáře:

Okomentovat