pátek 9. března 2012

OneNote vs. Evernote

S koupí nového telefonu taky přišlo dilema jak si vytvářet poznámky. V předešlém telefonu to bylo dle mého názoru perfektně vyřešeno. Člověk si udělal poznámku a mohl si ji umístit na plochu, kdykoli se tedy podíval na telefon, viděl svou poznámku a opravdu plnila svůj účel - vždy připomněla co měla. Ve Windows Phone je přímo zahrnut Office a s ním i OneNote. Tuto aplikaci jsem v životě nepoužil, ale slyšel jsem, že je dobrá při organizaci práce, poznámek a záznamů. Tak jsem si řekl proč ne, že ji vyzkouším. Integrovaná verze v telefonu je rychlá, lze poznámky připnout na plochu ve formě "tajlu" (bohužel obsah poznámek nejde vidět) a mezi její největší přednosti patří automatické ukládání. Když tedy píšete nějakou poznámku, můžete bez obav aplikaci zrušit, zavřít nebo jít rovnou tlačítkem Home domů aniž by jste ztratili své sepsané myšlenky. Bohužel nevlastním nejnovější verzi Officů, nemohl jsem tedy otestovat jak dobře se poznámky synchronizují s počítačem. Což je celkem dobrá věc, tím pádem máte své poznámky vždy při ruce.
Když už jsem používal OneNote nějaký ten pátek, řekl jsem si že zkusím něco jiného. Nainstaloval si aplikaci Evernote jak v telefonu, tak jako aplikaci v Google Chromu (což je v podstatě jen odkaz na jejich server :-D). Co se samotného zápisu poznámky týče, zdá se mi relativně pomalý. Nikoliv zápis znaků, ale ta doba než se dostanu k samotnému psaní. Musím vybrat daný soubor, poté tlačítko upravit, vybrat místo kam chci psát a až poté mohu začít psát. Tuto stejnou cestu musíte zopakovat pokud nechcete aby se vám poznámky smazaly. Dvakrát klepnout na tlačítko Uložit se mi zdá celkem přehnané. Při představě, že mě něco napadne a chci to rychle zaznamenat, tak než se do aplikace dostanu tak to zapomenu. Stejná situace nastává při zavírání aplikace. Stiskem tlačítka Home ztratíte vše napsané, automatické ukládání zde chybí. Ale abych jen nevytýkal, obě aplikace umí zaznamenávat audio i fotky.
Já tedy zůstávám u OneNotu. Přeci jen je to integrovaná funkce tak proč ji nevyužít, když je zdarma, spolehlivá a hlavně rychlá. Jaké jsou vaše názory na tyto aplikace a zkušenosti s nimi spojené?

Žádné komentáře:

Okomentovat