pátek 24. února 2012

Koupě nového telefonu

Před nějakou dobou mi začal blbnout stařičký Sony Ericsson W810i a tak jsem usoudil, že už je asi na čase koupě nového telefonu, smartphonu. Na koupě smartphonu mě lákaly v podstatě dvě věci: internet a lepší organizace mých poznámek, úkolů a kalendáře. A tak jsem začal pátrat a vybírat si telefon. Když jsem měl poprvé v ruce kamarádův Android, říkal jsem si: "Nic jiného nechcu!" První dojem byl opravdu dobrý, intuitivní a vysoce nastavitelný systém. Člověk se s ním sžil v podstatě ihned. Ale potom jsem se začal více zajímat o toto odvětví techniky a narazil jsem na iPhone a Windows Phone. iPhone jsem zavrhl hned na začátku, ne že bych neměl rád Apple, ale je prostě mimo mou cenovou kategorii. Ale Windows Phone mě zaujal. Oproti Androidu má WP jistý řád a danou specifikaci co každý telefon musí mít. Což mi jako vývojáře značně usnadňuje život. Aplikaci mi stačí otestovat na jednom emulátoru s jedním rozlišením, toť vše! A jak čas plynul a já sledoval WP tak mě celkem i přesvědčil ke koupi. Z malé nabídky telefonů jsem si nakonec vybral Nokii Lumii 710, která je v posledních dnech široce medializovaná spolu s její sestřičkou Lumií 800. Ale abych se vrátil k mým důvodům: internet v Nokii mi vyhovuje a jelikož nemám datový tarif, používám jen WiFi sítě. Co se týče druhého bodu, byl jsem částečně nadchnut i zklamán. Kalendář propojený s kalendářem na Gmailu je dobrá věc, ale poznámky v telefonu jsou už trošku horší. Můžete využít integrovaný OneNote, který lze synchronizovat s aplikací na desktopu a mít tak své poznámky vždy u sebe. Jelikož nemám verzi OneNote 2010 (telefon vytváří a upravuje pouze dokumenty z nových 2010) tak nemohu říct jak moc tato funkce funguje. Nicméně co mi vadí v poznámkách je jejich "neviditelnost"... tedy nemám své poznámky pořád na očích, tím pádem vždy na něco zapomenu... a tohle je velká nevýhoda oproti mému starému SE W810i, který tohle uměl.
Co se týče Windows Phone samotného, nebyl jsem úplně ohromen ani úplně zklamán. Systém je na trhu relativně krátkou dobu a tak nelze očekávat skvělý operační systém ze dne na den. Ale myslím si, že WP má solidní základ na čem může stavět a pokud se na něm ještě zapracuje, myslím že bude schopný konkurovat Androidu.
To by bylo asi tak vše k tomuto tématu, už se mi nechce psát :-D

Žádné komentáře:

Okomentovat